Telefondaki
sesimiz, yüzümüzü görmeden konuşan karşı taraf için, tüm duygu ve mimiklerimizi
ileten çok önemli bir enstrümandır. Telefonda görüntünün olmayışı ve ses
kalitesinin düşüklüğü anlatımı büyük ölçüde zorlaştırmaktadır. Özellikle kurum
kültürünün müşteriye temsili ve müşteriye dokunan her birimi kapsayan bir ortak
iletişim kodlamasının inşası anlamında önem kazanan telefon ile iletişim; kurum
itibarının yaratılması, korunması ve müşteri sadakatinin sağlanması alanında
çalışan organizasyon gelişim uzmanlarının önemle üzerinde durduğu bir husus
haline gelmiştir.
Telefon
aracılığı ile iletişim sırasında kullanılabilecek teknikler, iletişimin
kalitesini arttırmak ve “İletişimi Hedefine Ulaştırmak” anlamında büyük önem
taşır.
Kurumunuz için hazırladığımız proje iskeleti, özellikle aşağıdaki başlıklara odaklanmıştır. Bu başlıklar ve içerikleri, sizlerin geribildirim ve talepleriniz doğrultusunda zenginleştirilebilecektir. Bu program ile katılımcının;
• Kendisini ve kurum kültürünü tanıması
• Kurum kimliğini müşterilere etkin bir biçimde temsil etmesi
• Zor görüşmeleri fırsata çevirebilmesi
• Telefonda çözüm odaklı iletişim kurabilmesi
• Müşterilerde güven duygusu yaratması
• Telefonda ikna yeteneğini kazanması
• Müşteri sadakatini sürdürmesi
• Hedeflenen hizmet satışını gerçekleştirmesi hedeflenmektedir
Tüm bu bilgiler ışığında, yukarıda belirtilen “konu başlıklarını” kapsayan verimli ve sağlıklı temel davranış/etki/tepki alışkanlıklarını sağlayacak bir akış ve format önermekteyiz.
• Kendini Tanımak ve Yönetmek
• Kurumu Tanımak ve Kurum/Marka Kültürünü İçselleştirmek ve Temsil Etmek
• İnsanları Tanımak ve İlişkileri Yönetmek
• İç/Dış Müşteriler ile Kurulan İletişiminin (Telefonda ve Yüz Yüze) Etkinliğini Sağlamak
• Zor İç/Dış Müşteriler ile Etkili İletişim Kurmak, İkna Süreci ve Müşteri Sadakati
Kimler Katılabilir?
• Tüm katılımcı profiline uygulanır.