Kişisel Gelişim Eğitimleri

Problem Çözme Eğitimi


  • 2 gün (12 saat)
  • Katılım Sertifikası

Eğitimin Amacı

Şirketin çeşitli fonksiyonlarında, farklı kademelerde çalışan personelin, günlük çalışma hayatında karşılaştıkları sorunlarla ilgili uygulanabilir ve kalıcı çözümler bulabilmelerini sağlamak için gerekli donanımı kazandırmaktır.

Varılmak istenen nokta; katılımcılara problem çözme ve sonuç odaklılık süreçlerine ait sistematik yaklaşımlar ve teknikler öğretmenin yanında, organizasyon genelinde bu yaklaşımın benimsenmesi ve çalışanlara bakış açısı olarak kazandırılmasıdır.

Eğitim İçeriği

•Problem Nedir

• Problem Çözme Süreci

• Olaylara Geniş Perspektiften Bakmak

• Konu ile İlgili Bilgi Toplamak

• Problemi Doğru Tanımlamak

• Verilen Problemin Çözülmesi

• Problemin “Basamak Yöntemi” ile Çözülmesi

• Analiz, Olaylar Arasında Sebep-Sonuç İlişkilerini Ortaya Çıkarmak

• Önyargıları Yıkmak

• Alternatifleri Çözümleri Belirleme, Tanımlama ve En Uygun Alternatifi Seçmek

• Alternatifler Arasında Fayda Analizi Yaparak Çözüm Üretmek

• Etkin Kararlar ve Çözümler İçin Mantıksal ve Yaratıcı Düşünceyi Birleştirmek

• Farklı Problem Çözme Tekniklerinin Kullanılması

• Eylem Planının Hazırlanması ve Değerlendirme


Kimler Katılabilir?

  Eğitim içeriği her kademedeki (yönetici, çalışan, satıcı, müşteri hizmetleri, güvenlik, vs.) çalışan için özel olarak düzenlenerek uygulanabilir.