Şirketin
çeşitli fonksiyonlarında, farklı kademelerde çalışan personelin, günlük çalışma
hayatında karşılaştıkları sorunlarla ilgili uygulanabilir ve kalıcı çözümler
bulabilmelerini sağlamak için gerekli donanımı kazandırmaktır.
Varılmak
istenen nokta; katılımcılara problem çözme ve sonuç odaklılık süreçlerine ait
sistematik yaklaşımlar ve teknikler öğretmenin yanında, organizasyon genelinde
bu yaklaşımın benimsenmesi ve çalışanlara bakış açısı olarak kazandırılmasıdır.
•Problem Nedir
• Problem Çözme Süreci
• Olaylara Geniş Perspektiften Bakmak
• Konu ile İlgili Bilgi Toplamak
• Problemi Doğru Tanımlamak
• Verilen Problemin Çözülmesi
• Problemin “Basamak Yöntemi” ile Çözülmesi
• Analiz, Olaylar Arasında Sebep-Sonuç İlişkilerini Ortaya Çıkarmak
• Önyargıları Yıkmak
• Alternatifleri Çözümleri Belirleme, Tanımlama ve En Uygun Alternatifi Seçmek
• Alternatifler Arasında Fayda Analizi Yaparak Çözüm Üretmek
• Etkin Kararlar ve Çözümler İçin Mantıksal ve Yaratıcı Düşünceyi Birleştirmek
• Farklı Problem Çözme Tekniklerinin Kullanılması
• Eylem Planının Hazırlanması ve Değerlendirme
Kimler Katılabilir?
• Eğitim içeriği her kademedeki (yönetici, çalışan, satıcı, müşteri hizmetleri, güvenlik, vs.) çalışan için özel olarak düzenlenerek uygulanabilir.