Günümüzde
gelişen teknoloji, rekabet ve değişen çevre koşulları ile şirketler kendilerini
sürekli olarak yenilemek zorunda kalmıştır. Bu yenilikler karşısında değişime
direnç gösteren ya da yeterli derecede uyum sağlayamayan kurumlar ise yoğun
rekabet koşullarında yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu
yüzden kurumların yaşamlarını sürdürebilmeleri bünyesindeki çalışanlarla
birlikte yapacakları iş birliğine bağlıdır. Bu da ancak etkili bir değişim
yönetimi ile gerçekleştirilebilir. Sürecin başarılı bir şekilde yerine
getirilmesi, değişime karşı direncin üstesinden gelebilecek stratejilerin
geliştirilmesi ve uygulanması ile mümkün olabilir.
• Değişim Sürecinin Aşamaları
• Niçin Değişim
• Değişimin Kaçınılmazlığı
• Paradigma Boyutunda Değişim
• Değişim İhtiyacının Saptanması
• Değişimin Planlanması ve Yönetilmesi
• Değişimin Durumları –ADKAR Modeli
• Kişisel Farklılıklar Ortak doğrular
• Kültürel Prensipler ve Değişim
• Kurumsal Değerler, Vizyon ve Misyonun Değişime Katkısı
• Davranışsal Değişimde Duyguların Yönetimi
• Değişim Sürecinde Yöneticilerin Rol Model Olma Sorumluluğu
• Önce Kim Değişecek
• Değişim Süreçlerinde Dirençlerin, Zorlukların Yönetilmesi
• Sürekli Değişecek ve Asla Değişmeyeceklerin Netleştirilmesi
• Güven ve İşbirliğinin Kurumsal Değişim Yönetiminde Önemi
Kimler Katılabilir?
• Tüm katılımcı profiline uyarlanır.