Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım (anadal), Radyo, Televizyon ve Sinema (ÇAP) ve Gazetecilik (Yandal) bölümlerinde lisans eğitimini (2018) tamamlamış, Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünde “Çok Uluslu İşletmelerin İzlenim Yönetimi: Türkiye'de Faaliyet Gösteren Çok Uluslu İşletmeler Üzerine Bir İnceleme” adlı tezi ile yüksek lisans eğitimini bitirmiştir. 2024 yılında İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde Tüketim Kültürünün İnşasından Postmodern Zamanlara Web 2.0'da "Aşk" Olgusu: Aşk ile Tüketim İlişkisinde Sosyal Medyanın Etkisinin İncelenmesi” başlıklı tez ile doktora eğitimini tamamlayan Güregen Dereboyu’nun sosyal medya, reklam, postmodern tüketim ve yapay zekâ alanlarında çalışmaları bulunmaktadır. 2019 ile 2022 yılları arasında İstanbul Esenyurt Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünde 2022’den 2024 yılına kadar Fenerbahçe Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim bölümünde Araştırma Görevlisi olarak çalışmıştır. 2024 itibarıyla Fenerbahçe Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2024–2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında “Eleştirel Medya Analizi”, “Davranış Bilimleri”, “Dijital Hikâye Anlatıcılığı”, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” ve “Dijital İçerik Yönetimi Analizi” derslerini vermiştir. Hâlihazırda “Sosyal Medya Yönetimi”, “Tüketici Davranışları”, “Oyun Kültürü ve Toplum”, “Etkili İletişim” ve “İletişimde İkna Kuramları” derslerini yürütmektedir.