course image

Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK

Prof.Dr. Gülay Öztürk lisans derecesini 2004 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde bölüm birincisi olarak tamamladı. 2007 yılında “Marka Farkındalığı Yaratmada Ürün Yerleştirmenin Etkisi” başlıklı tez çalışması ile yüksek lisansını; doktorasını ise 2011 yılında “Turizm Reklamlarında Stratejik Duygu Kullanımı ve Marka Algısı: Almanya ve Avustralya Üzerine Deneysel Bir Çalışma” başlıklı teziyle tamamladı. 2011-2012 döneminde ABD’ye giderek Georgetown Üniversitesi İletişim, Kültür ve Teknoloji Fakültesi’nde doktora sonrası araştırması olan “Türk ve Amerikan Gençliğinin Yeni Medya Kullanımında Kültürel değişkenlerin Rolü ve Reklam Uygulamaları Üzerindeki Etkisi” başlıklı çalışması ile TÜBİTAK Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu kazandı ve Türkiye’deki ilk bilimsel Dijital Reklamcılık kitabının yazarı oldu. 2004-2024 yılları arasında İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde 9 yıl Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı olarak görev yapmıştır. 2024 Eylül ayı itibariyle Fenerbahçe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde öğretim üyesi olarak göreve başlayan Öztürk; Ekim 2024-Ocak 2025 tarihlerinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanlığı yapmıştır. Ekim 2024 tarihinden itibaren ise Fenerbahçe Üniversitesi’nde İletişim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanı dijital reklamcılık ve reklam stratejileri olan Öztürk’ün Türkiye ve dünyada alanında basılmış çok sayıda ulusal-uluslararası bilimsel çalışması bulunmaktadır.